Fardaye Andeshe

تازه های نشر روان شناسی برای مشاوران مراکز مشاوره و مربیان مدارس

مطالعه كتاب هاي زير را به کلیه فعالان حوزه های روان شناسی، مشاوران مدارس و مربيان تربیتی ، معلمان و دانشجویان علاقمند به مطالعه توصيه مي نمائيم

 

 

این گونه کارآفرین می شود!

9 تفاوت میان کارآفرینان و کارمندان را مطالعه کنید تا دریابید که شما به کدام گروه تعلق دارید.

 

هیجان خاموش در اتاق کناری

بسیاری از والدین از اینکه فرزندانشان، فرصت زیادی را صرف بازیهای یارانه ای می کنند، گلایه دارند.

 

5 حرفی که هنگام مصاحبه نباید بگویید

گاهی زدن حرف های نابجا همه چیز را خراب می کند و باعث از دست رفتن فرصت شغلی می شود...

 

شادی کودکان در حصار آپارتمان نشینی!

ضرورت توجه به نیازهای دوران کودکی در عصر مدرن

 

 

رابطه نبود شادماني در زندگي با افزايش خطر مرگ زود هنگام

افرادي که فکر مي کنند زندگي ارزش زنده بودن را ندارد احتمال بيشتري دارد که در سنين جواني جان خود را از دست بدهند.

 

 

پسران خیابانی، نمادی تاریک از اجتماع

پسران خیابانی آرامش بقیه را هم بر هم می‌زنند، حتما می‌توان از آنها که حتی دختران کوچک و بزرگ مدرسه هم از دست‌شان در امان نیستند نام پسران خیابانی نهاد

 
 

برچسب‌ها: مطالب روانشناسی
نوشته شده در پنجشنبه سی ام آذر 1391ساعت 11:15 توسط Karimi| |

پاورپوینت فصل ۲ از درس مهارت خواندن ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور ورزنه

http://s2.picofile.com/file/7159277846/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9_%DA%A9%D9%84%D9%85%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%D9%84%D8%AD%D8%A7%D8%B8_%D9%86%D9%82%D8%B4.pptx.html

 پاورپوینت کامل درس تکنولوژی آموزشی منبع: خدیجه علی آبادی ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور دولت آباد

http://s2.picofile.com/file/7159278595/education_of_technologe.ppt.html

طراحی و تولید مواد آموزشی 

نوع فایل: پاورپوینت

http://s2.picofile.com/file/7159283545/tarhi_va_tolid_mavadr_amozeshi.ppt.html 

نوشته شده در شنبه بیست و سوم مهر 1390ساعت 8:7 توسط Karimi| |

مدارس هوشمند چیست ؟ Smart School

هوشمندسازیمدرسه هوشمند (smart school) در واقع مرحله برتري در كاربري فناوري اطلاعات در نظام آموزش كشور است . مدرسه اي است كه مديريت و كنترل آن مبتني بر فناوري شبكه و رايانه است و محتواي بيشتر درسهاي آن الكترونيكي است ، و نظام ارزشيابي و نظارت آن نيز هوشمند ( الكترونيكي) است...

 


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه شانزدهم مهر 1390ساعت 10:8 توسط Karimi| |
سلام وقت بخیر

فایل مجموعه سوالها و خلاصه کتابهای مدیریت آموزشی ـ فلسفه تعلیم و تربیت و روش تدریس قرآن در پیش دبستانی و دبستان توسط استاد ارجمند جناب آقای مظاهری جهت بهره مندی دانشجویان آماده شده است.

                با تشکر از زحمات قابل ستایش دوست و استاد ارجمند جناب آقای مظاهری


پسورد: نام و نام خانوادگی استاد


http://s1.picofile.com/file/6730850100/kholase_amuzeshe_ghoran_pnu.pdf.html

http://s1.picofile.com/file/6730920520/test_amuzesh_ghoran_pnu.pdf.html


http://s1.picofile.com/file/6730890340/kholase_falsafe_pnu.pdf.html

http://s1.picofile.com/file/6730934604/test_falsafe_pnu.pdf.html


http://s1.picofile.com/file/6730904424/kholase_modiriyat_pnu.pdf.html

http://s1.picofile.com/file/6730939634/test_modiriyatpnu.pdf.html


 
نوشته شده در دوشنبه نهم خرداد 1390ساعت 0:40 توسط Karimi| |

سلام وقت بخیر

مقاله های زیر جهت استفاده دانشجویان درس روش تدریس علوم تجربی در دبستان آماده شده است.

بررسی تطبیقی تحول برنامه درسی آموزش علوم در جهان

http://s1.picofile.com/file/6650920520/5791387V1004.pdf.html

اعتبار بخشی الگویی اثربخش برای انجام دادن فعالیتهای آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی

http://s1.picofile.com/file/6650931586/66313872806.pdf.html

بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش علوم در ایران و چند کشور جهان

http://s1.picofile.com/file/6650943658/69113880207.pdf.html

نوشته شده در پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1390ساعت 11:3 توسط Karimi| |
گلستان سعدی » باب هفتم در تربیت

حکایت۳:

یکی از فضلا تعلیم ملک زاده‌ای همی‌داد و ضرب بی محابا زدی و زجر بی قیاس کردی. باری پسر از بی طاقتی شکایت پیش پدر برد و جامه از تن دردمند بر داشت پدر را دل به هم بر آمد. استاد را گفت که پسران آحاد رعیت را چندین جفا و توبیخ روا نمیداری که فرزند مرا، سبب چیست؟ گفت سبب آن که سخن اندیشیده باید گفت و حرکت پسندیده کردن همه خلق را علی العموم و پادشاهان را علی الخصوص به موجب آن که بر دست و زبان ایشان هر چه رفته شود هر آینه به افواه بگویند و قول و فعل عوام الناس را چندان اعتباری نباشد.

                                اگر صد ناپسند آمد ز دوریش       رفیقانش یکى از صد ندانند

                                 وگر یک بذله گوید پادشاهی      از اقلیمی به اقلیمی رسانند

پس واجب آمد معلم پادشه زاده را در تهذیب اخلاق خداوند زادگان، انبتهم الله نباتا حسنا اجتهاد از آن بیش کردن که در حقّ عوام

                                  چوب تر را چنانکه خواهی پیچ     نشود خشک جز به آتش راست

نوشته شده در پنجشنبه هشتم اردیبهشت 1390ساعت 11:3 توسط Karimi| |

چگونگي بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در انجام دادن تکاليف درسي علوم دوره ابتدايي کشور انگلستان: بررسي کتاب هاي راهنماي تدريس (معلم)

 

زماني بي بي عشرت*,عظيمي سيدامين

 

* دانشگاه اصفهان

 

اين پژوهش با هدف بررسي چگونگي بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) براي انجام دادن تکاليف درسي دانش آموز مندرج در کتاب هاي راهنماي تدريس (معلم) علوم دوره ابتدايي کشور انگلستان صورت گرفته است. منظور از فاوا، به کارگيري انواع وسايل الکترونيکي مانند: دوربين، ويديو، وسايل صدابرداري، رايانه و اينترنت است. جامعه آماري، شامل کتاب هاي راهنماي تدريس علوم (معلم)، پايه هاي اول تا ششم ابتدايي از انتشارات Ginn مي باشد. واحد تحليل، تکاليف درسي بود. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد، حتي از پايه اول ابتدايي، در بيش از يک سوم تکاليف، از دانش آموز خواسته مي شود از فاوا استفاده کند. کم ترين ميزان استفاده از فاوا به پايه دوم تعلق دارد و بيش ترين درصد استفاده از آن، مربوط به پايه هاي پنجم و ششم (42%) مي باشد. نوع فناوري توصيه شده نيز براي شش پايه دبستان متفاوت است. به طوري که در تکاليف پايه هاي اول دبستان از وسايل صوتي و تصويري مانند راديو، دوربين عکاسي و ويديو، و در پايه هاي بالاتر، از فناوري هاي پيچيده تري مانند چند رسانه اي ها و شبکه جهاني استفاده مي شود. به عبارت ديگر، در پايه هاي پايين تر براي جلب توجه دانش آموز و نيز براي افزايش سواد رايانه اي و کمک به آموزش از فاوا استفاده مي کنند، اما در پايه هاي بالاتر، براي تقويت روحيه پژوهشي و پژوهش محوري، توليد دانش و محصولات جديد از اين فناوري بهره مي گيرند.

 

كليد واژه: راهنماي تدريس (معلم)، دوره ابتدايي، فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، کتاب هاي درسي علوم، انگلستان

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/66313872701.pdf
نوشته شده در یکشنبه پانزدهم اسفند 1389ساعت 19:29 توسط Karimi| |

بررسي اختلال بيش فعالي و كمبود توجه و تمركز در كودكان مقطع پيش دبستاني (مهدكودك¬هاي شهر تهران) در سال 80-79

 
اردلان گلايل,فرهود داريوش,شاه محمدي داوود
 
 

 هدف: اين بررسي به منظور تعيين فراواني اختلال بيش فعالي، کمبود توجه و تمرکز در کودکان مقطع پيش دبستاني مهدکودک¬هاي شهر تهران در سال 80-79 انجام شد. در اين رابطه عوامل موثر بر اين اختلاف رفتاري نيز مورد توجه قرار گرفت.
اين بررسي توصيفي تحليلي مقطعي بوده و 400 کودک به همراه والدينشان و مربي مربوطه مورد بررسي قرار گرفتند، ابزار بررسي پرسشنامه 4 csi مي¬باشد.
ابتدا ليست کليه مهدکودک¬هاي داراي آمادگي تهيه شد و سپس با احتمال متناسب با تعداد کودکان آمادگي، نمونه¬ها به طور تصادفي انتخاب گرديدند. از هر مهد کودک 4 نمونه انتخاب شد.
شيوع بيش فعالي و کم توجهي در کودکان مقطع آمادگي شهر تهران در سال 80-79 يازده درصد برآورد گرديد که از اين تعداد 60 درصد پسر بودند.
29 نفر از کودکان فرزند اول خانواده بودند و در بررسي¬ها مشخص شد که بيش فعالي و کم توجهي با جدايي والدين، ساعات طولاني کار مادر بيش از 8 ساعت، سابقه بيماري رواني در مادر، بيسوادي و تحصيلات ابتدايي مادر، وضعيت تاهل مادر (در مادران مطلقه) ساعت طولاني کار پدر (بيش از 8 ساعت) و وضعيت تاهل پد (پدران همسر طلاق داده) ارتباط دارد.

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/66613810413.pdf
نوشته شده در سه شنبه سوم اسفند 1389ساعت 12:35 توسط Karimi| |

تاثير فعاليت هاي بدني و بازي بر رشد توانايي هاي ذهني پسران پيش دبستاني

 
سنه افسانه,سلمان زهرا,آقازاده محرم
 
 

در اين پژوهش تاثير فعاليت هاي بدني و بازي بر رشد تواناييهاي ذهني پسران پيش دبستاني مورد بررسي قرار گرفته است. شرکت کنندگان در اين پژوهش، 60 کودک مهد کودکي و دوره آمادگي بودند که در سال تحصيلي 86-85 در آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران نگهداري مي شدند. شرکت کنندگان پژوهش بر حسب سن به دو گروه 4 سال و 3 ماهه تا 4 سال و 9 ماهه و 5 سال و 3 ماهه تا 5 سال و 9 ماهه تقسيم شدند. ابتدا از کل شرکت کنندگان پيش آزمون به عمل آمد. سپس شرکت کنندگان برحسب سن تعيين شده به صورت تصادفي در مهدهاي مجزا به دو گروه کنترل (N=30) و آزمايش (N=30) تقسيم شدند. گروه آزمايش به مدت 2 ماه به فعاليت بدني و بازي هاي آموزشي سازمان يافته به منظور پاسخ گويي به اين سوال که آيا فعاليتهاي بدني و بازي مي توانند بر رشد تواناييهاي ذهني (ادراک فضا و طرح بدني پسران پيش دبستاني موثر باشند، پرداختند. پس از طي اين دوره آموزشي، از هر دو گروه کنترل و آزمايشي پس آزمون به عمل آمد. شرکت کنندگان با استفاده از 3 آزمون ترسيم آدمک و اشکال تجمعي کپي و اشکال تجمعي از حفظ مورد مطالعه قرار گرفتند. نتيجه تحقيق نشانگر رشد تواناييهاي ذهني کودکان گروه آزمايشي نسبت به کودکان گروه کنترل به طور معنادار است. از يافته هاي اين تحقيق مي توان استنباط کرد که بازيها و فعاليتهاي بدني سبب تسريع رشد تواناييهاي ذهني کودکان مي شوند.

 
كليد واژه: بازي، تواناييهاي ذهني، فعاليتهاي بدني، کودکان پيش دبستاني
http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/66313872604.pdf
نوشته شده در سه شنبه سوم اسفند 1389ساعت 12:32 توسط Karimi| |

 دانلود کتابهای درسی دانشگاه پیام نور

 

http://www.pnu.ac.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=6cb25b48-d321-4766-8794-6c1396bc42e4&LayoutID=9a94d448-d93b-4800-a866-2973e363700d&ID=10a48411-5e5c-4cf4-aa02-92c17cae30f9

نوشته شده در یکشنبه بیست و چهارم بهمن 1389ساعت 18:51 توسط Karimi| |

دانلود نمونه سئوالات رشته علوم تربیتی

فناوری آموزشی

http://uploadtak.com/images/ybonmjy4510utp0i0gg.pdf

مفاهیم و روش تدریس علوم تجربی در پیش دبستانی و دبستان

http://uploadtak.com/images/6chw37nxkdcszldejhbv.pdf

مدیریت آموزشی

http://uploadtak.com/images/g8exllqd1u575vn92iqk.pdf

روان شناسی خواندن

http://uploadtak.com/images/kfe5krxjpbw0uf3ql001.pdf

مدیریت کلاس

http://uploadtak.com/images/dknye9b1u27t706e3c.pdf

آمار استنباطی

http://uploadtak.com/images/7dsjrvrsnbe341xrj347.pdf

کلیات فلسفه

http://uploadtak.com/images/msm7p8w6y9tp5spq2psg.pdf

فلسفه آموزش و رورش

http://uploadtak.com/images/8g0t553aaien4zw4fk.pdf

روش تحقیق

http://uploadtak.com/images/r560a4jhnemal6beg6.pdf

روان سنجی

http://uploadtak.com/images/1h0ks8w1tw77ow4y7skq.pdf

آموزش و رورش تطبیقی

http://uploadtak.com/images/mtlmtm84dw49zb64bhp.pdf

روان شناسی تربیتی

http://uploadtak.com/images/zn639sgq3c8c9gvesxw1.pdf

نوشته شده در یکشنبه بیست و چهارم بهمن 1389ساعت 18:29 توسط Karimi| |
دانلود رایگان سئوالات دانشگاه پیام نور

رشته علوم تربیتی(مدیریت و برنامه ریزی آموزشی   مشاوره    پیش دبستانی)

http://pnunews.com/page/olomt-88892.aspx

رشته حسابداری

http://looop.mihanblog.com/post/category/7

 

نوشته شده در یکشنبه بیست و چهارم بهمن 1389ساعت 18:4 توسط Karimi| |
دانلود رایگان نمونه سئوالات دانشگاه پیام نور

رشته های: علوم تربیتی   حسابداری    مدیریت پروژه   مدیریت اجرایی    حقوق   جغرافیا   زیست شناسی    مترجمی     ریاضی و آمار   ادبیات     جهانگردی      اقتصاد      الهیات و ...

نیمسال دوم ۸۹-۸۸

http://www.pnunews.com/post-687.aspx

نیمسال اول ۸۹-۸۸

http://www.pnunews.com/post-536.aspx

 

نوشته شده در یکشنبه بیست و چهارم بهمن 1389ساعت 18:2 توسط Karimi| |
 فال حافظ - قالب وبلاگ